Szkolenie odbędzie się w dniu 08.12.2017 r. w Warszawie oraz w dniu 19.12.2017 r. we Wrocławiu w godz. 10.00-16.00.
Cena szkolenia za jedną osobę: 597,00 zł netto (brutto w przypadku, gdy szkolenie finansowane będzie ze środków publicznych).
Program szkolenia:
- Wprowadzenie: definicja efektów kształcenia, jak je określać, wzmianka o taksonomiach efektów kształcenia, przykłady formułowania efektów kształcenia.
- Wymagania legislacyjne (Prawo o Szkolnictwie Wyższym, rozporządzenia MNiSW). Wytyczne PKA (z uwzględnieniem nowelizacji ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym oraz aktualnych trendów).
- Efekty kształcenia w programie studiów: poziom obszaru wiedzy, poziom kierunku studiów, poziom modułu/przedmiotu. Nieadekwatność stwierdzenia “poziom najsłabszego studenta”. Zakładane efekty “wejściowe” (rekrutacja, przejście na kolejny rok studiów). Rola praktyk zawodowych. Znaczenie pracy dyplomowej. “Genius loci”: nabywanie efektów kształcenia w ramach różnych form działalności studenckiej na uczelni.
- Ocenianie efektów kształcenia. Metody oceniania. “Constructive alignment”: spójność treści kształcenia, metod dydaktycznych i metod oceniania.
- Uwaga o kompetencjach społecznych: jak je określać i jak je oceniać (na podstawie opracowania “Competence-based learning” projektu TUNING).
- Rola systemu zapewnienia jakości w formułowaniu, modyfikacji i weryfikacji efektów kształcenia. Role interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych w systemie zapewnienia jakości (studenci, nauczyciele akademiccy, pracodawcy, absolwenci etc.)
- Podsumowanie: odpowiedzialność uczelni, nauczycieli akademickich i studentów. Potrzeba roztropnego spojrzenia na efekty kształcenia.
Szczegółowe informacje: Centrum Kształcenia IDEA
Źródło: CKI